Sikkert spill på nettet

Når du spiller på nettet, er det viktig å tenke på sikkerheten. Selv om myndighetene har kritiske øyne rettet mot all pengehåndtering mellom norske bankkontoer og utenlandske spillgiganter, er det viktig at du selv også er våken og bevisst.

Utmerket sikkerhetspill-nett

I dag har ulike betalingsløsninger gjort det enkelt og trygt for oss å holde oversikt over spillaktivitetene våre. Samtidig har spillgiganter som f.eks. Unibet et system som analyserer våre
spillaktiviteter, og vi har også alternativet der vi gjør betalingene selv via deres såkalte Player Safety Early Detection System (PS-EDS). Systemet støtter utdanningen av og informasjonen til deg som kunde om de beste verktøyene for kontroll av spilladferd, og sikrer deg en god og trygg underholdning.

I løpet av sin fartstid på 17 år har Unibet utmerket seg flere ganger og mottatt flere store priser. Har du registrert deg som spiller hos Unibet, hjelper de deg med å ha et ansvarlig spill i hverdagen. Unibet er medlem av The European Gaming & Betting Association og en viktig drivkraft bak EU Responsible Gaming Day i EU-parlamentet. Derfor er aktører som dette med på å forhindre og forebygge problemer med spill.

Mange betalingsmetoder

Gjennom ekspertenes og de profesjonelle spillernes gode råd og tips kan du lære deg hvordan du kan få mest mulig igjen for dine innbetalinger på nettsider med spill, og hvordan du kan håndtere betalinger på nett på tryggest mulig måte. Du har mulighet til å gjøre innbetalinger direkte fra kredittkortet ditt, via din egen elektroniske lommebok eller med forhåndsbetalte kort som f.eks. PaysafeCard. Du kan også teste spillene før du registrerer deg, og på den måten risikerer du absolutt ingen ting.

Hvis du bestemmer deg for å bli registrert spiller, har nettsidene sikre løsninger, blant annet med SSL-kryptering. Kravene som stilles til betalingsløsninger på spillsider på nett, blir også stadig større. Men du bør holde deg til nettsider som er godkjent av organisasjoner som holder kontroll på spilleverandører og -tilbydere. Du vil finne informasjon om dette på hver av aktørenes egne sider. Dersom du ikke finner slik informasjon, bør du være mer skeptisk, og bør lete videre til du finner en spilleverandør som garanterer deg sikre betalingsløsninger.